tisdag 30 oktober 2012

Min favoritmusik

Ok alla gillar listor, känns det som i alla fall. Lätt att läsa, enkelt att skriva. Vill man se om nån annan gillar nåt man själv gillar är det ju ultimat att läsa om det i en lista. Så nu presenterar jag min första lista, den innehåller artister och grupper som gör musik som jag älskar. Det blev en lång lista, men så är det om man gillar mycket. Har säkert glömt något vilket kan innebära uppdatering av denna post löpande. Kan även ha stavat fel på något namn, och om detta är upptäckt av någon, skriv gärna en kommentar så ska jag ändra. Listan är inte ordnad i nån form av mest omtyckt eller något sådant. Jag skrev helt enkelt bara upp dem i den ordning jag kom på dem. Har satt en liten stjärna bakom dem jag faktiskt sett live (på ett eller annat sätt) också.

Favoritmusik:

  • Peter LeMarc*
  • Lars Winnerbäck*
  • Lene Marlin
  • Katie Melua
  • Tommy Ekman
  • Matchbox 20
  • Bryan Addams*
  • Roxette*
  • Gyllene Tider*
  • Marie Fredriksson*
  • Eva Dahlgren
  • Mötley Crüe
  • Kent
  • Lisa Ekdahl*
  • Vaya Con Dios
  • No Doubt
  • Pink*
  • Rihanna
  • Meat Loaf
  • Lasgo
  • Fjeld
  • Ace of Base
  • Blackmores Night
  • Bette Midler
  • Bonnie Tyler
  • Melissa Horn*
  • t.A.T.u
  • Tina Turner
  • Garbage
  • Dire Straits
  • Bruno Mars
  • Freestyle*
  • Westlife*
  • Boyzone
  • KatKrazy (Remixes)
  • Texas

1 kommentar:

  1. Visste väl att LeMarc skulle hamna överst :) Oooh Meatloaf! I'd Do Anything For Love var min favoritlåt när den kom och när den spelades på radion sa de på jobbet att "Monika, nu är det din låt på radion" :) Lisa Ekdahl, absolut, och Eva Dahlgren, Dire Straits! Bonnie Tyler och Ace of Base. Freestyle har jag ju gillat så klart, men har inte en enda skiva och inget jag skulle vilja spela idag. Och ingen lista är väl komplett utan ABBA :) Sen får jag väl erkänna att jag har hela tre skivor med Michael Bolton :)

    Och, Frida. Förra veckan hände nåt ovanligt, jag lyssnade på skivor! Annars lyssnar jag bara på radio. Egentligen skulle jag bara kopiera ner några på datorn men en skiva var jag tvungen att verkligen lyssna på, Frida, alltså ABBA-Frida (ihop med Anders Glennmark). Nu har jag t.om lagt över den i mobilen, där jag innan bara hade... tre låtar. Jag ska så klart samla ihop mina bästa LeMarc och lägga i mobilen också. Bra att ha nåt i reserv liksom, när man går in i en butik eller nåt, och radion bara blir brus :)

    SvaraRadera