söndag 24 november 2013

Lång tid sedan sist

Hej hej alla goa läsare. Nu var det väldigt länge sedan jag skrev något igen, jag har haft så mycket att göra att jag nästan glömt bort bloggen. Nu mitt i natten efter en väldigt lyckad dag med flera små framsteg av olika karaktär i livet fått mig på bra humör och ingen lust alls att sova. Det är som om jag så mycket energi att jag skulle kunna gå ut och springa, men låter bli eftersom jag är lite mörkrädd med mer.

Jag har suttit och programmerat hela kvällen och löst problem efter problem och allt har verkligen flytit på och jag har inte velat sluta. Samtidigt sitter jag och njuter av gamla favoriter från Marie Fredriksson på Spotify och har nån slags nostalgi i hela kroppen. Allt känns fantastiskt mysigt omkring mig och jag har inte ens levande ljus och trevligt sällskap. Det är bara en fantastisk ro ändå.

Lägenheten är nydamsugen och nytvättad tvätt hänger ren i vardagsrummet, disken är fixad och jag stod dessutom och skrubbade diskbänken tidigare idag. Efter så många dagar av dåliga känslor så är det på topp nu. Och jag vill ju njuta av varenda minut, och även dela med mig av det här på något sätt. Vet egentligen inte vad jag ska skriva, men måste ju skriva något. 

På något sätt är jag förvånad över att jag har hunnit med så mycket idag, jag sov ju lite länge på morgonen och hade ont i huvudet. Vi hade vart ute med klassen igår, och det blev lite sent. Men jag måste ju säga att det var värt det. Tycker om mina klasskamrater och kommer sakna dem oerhört när vi slutar. Det är faktiskt inte alls så lång tid kvar. Snart går vi ut på vår sista praktik-period, och jag är väldigt spänd och hoppfull inför detta. För jag har hamnat på ett ställe där jag verkligen tror jag kommer trivas och som säkert kommer kunna vara mycket bra för min utveckling, och av det jag träffat dem som jobbar där så är de väldigt trevliga. 

I morgon ska jag gå på bio med några vänner, jag var statist vår/sommar 2012, och en film jag var med i har haft premiär i oktober så måste ju faktiskt gå och se den, det går inte för sig att missa. Ska bli spännande, men det är ju lite trist att man var med i slutet så vet ju hur det kommer gå innan jag sett den. Men visst, det är en barnfilm och nog inget jag skulle se om det inte var så att jag vart med i den.

Borde nog gå och lägga mig i alla fall. har ju bestämt mig att ringa ett samtal på förmiddagen innan jag ska till stan och handla lite, innan bion. Så kan ju inte försova mig.

Jag hoppas att alla som läser kan få lite trevliga myskänslor nu, att det här positiva liksom smittar av sig.
Ta hand om er och sov gott i natt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar