måndag 22 juli 2013

Dagböcker upphittade...

Det är så frustrerande och irriterande när grejer bara försvinner spårlöst. Just nu har jag letat efter en speciell bok, som jag vill läsa i, i flera dagar. Och kan verkligen inte hitta den på något av de självklara ställena. Jag har inte heller tid att leta så mycket på alla ologiska ställen just nu heller på grund av olika saker. Får kanske ta det nästa vecka. Men trist är det.

I alla fall, när jag letade genom bokhyllorna så fann jag mina gamla dagböcker och fastnade i dem. 7 st tror jag det blev. Det var en väldigt skojig läsning, jag har gjort det förr men det spelar ingen roll. Det var kul ändå. Och många minnen kommer fram. Jag bestämde mig för att faktiskt skriva rent mina dagar och sätta ihop dem till något större, mest för personligt bruk då, men ändå, väldigt bra att ha kvar eftersom en del böcker har jag använt blyerts i och det börjar bli svårt att se vad det står. Känns bra att bevara det på nåt mer sätt. Jag skrev rent 2 veckor i går kväll, idag blev det inte mycket men man kan ju inte alltid vara på topp.

Jag fick för mig att jag nog ska börja skriva igen, alltså utöver det här bloggandet och mina olika meddelanden till vänner. Alltså på ett mer seriöst sätt börja "dagboka" igen, just eftersom jag nu blev så glad över att hitta mina gamla dagar. Kanske en vacker dag om många år kommer jag bli glad av att hitta dagar ur mitt liv nu för tiden, och se hur jag tänker just nu. I de gamla böckerna jag läste såg jag att jag verkligen hade mycket energi och flängde runt och gjorde grejer hela tiden, förstod inte hur jag hann med allt och skolan dessutom.

Nä nu ska jag sussa, tidig uppgång i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar