torsdag 2 augusti 2012

Blonderingsresultat och PicsArt = *gillar*

Hej hej igen, länge sedan uppdatering. Jag har väl haft lite svårigheter med ambitionen, inte riktigt känt för att skriva något som jag hade tänkt mig. Antagligen så hade jag gett mig själv omedvetna order att skriva om specifika ämnen, och därav tappat lusten för det. I vanlig ordning. Skrivandet fungerar bäst för mig när det är helt oplanerat. När det bara kommer rader som jag inte räknat med, då blir det nåt. Försöker jag följa en mall blir det ofta så att det blir opersonligt och kalt. Utan djup och mening. Visst kan man lura sig själv ibland, genom att börja skriva en sådan enligt mig trist text och sedan låta något annat komma in och via det släppa det förprogrammerade kravet, känna hur fritt det genast blev och då kan det hända att det där bestämda och planerade i texten också får en uppsving när man liksom är i fas.


Jag tänkte hur som helst berätta om hur det gick med blonderingen jag gjorde för ett par veckor sedan. Jag kan ju redan nu säga att jag inte riktigt vant mig med resultatet. Jag går och tittar mig i spegeln oftare än förut, och borstar håret hela tiden. Vet egentligen inte om jag tycker det blev så mycket finare än i början, det naturliga hade sin charm, faktiskt. Men nu har det ju gått ett tag och med hjälp av lite silverschampo fick jag bort en del av de gula pigment som blev kvar efter färgningen. Därmed blev jag lite nöjdare. Faktumet att jag  även nu har fått lite mer solfärg i ansiktet gör ju att hela jag ser lite friskare ut också. Vilket gör en del för helhetsintrycket av resultatet. Jag är ganska blek i huden, så passar egentligen ganska bra i ljust hår. Det faller på sin plats på nåt sätt. För tillfället tycker jag att jag är rätt snygg faktiskt. 


Resultatet av blonderingen!
Ramen rund bilden ovan fixade jag lite snabbt i mobilappen (Android) PicsArt som jag skulle vilja rekommendera. Den är enkel, fin och gör snygga effekter på bilderna. Man kan lägga flera olika effekter samtidigt och få väldigt häftiga bilder av foton. Personligen har det blivit som nån slags sjuk hobby och sitta och fixa med bilder på mig själv tills de är extremt olika originalbilden. Blir som konst, och det blir som en egotripp att veta att det är en själv som är grunden för den fina bilden. Det som inte är så bra med appen är dock en envis reklam som kommer upp när man vill stänga programmet (dock bara i gratisversionen) samt att det är lite tråkiga "färdiga ramar" i arkivet. Kanske finns något jag inte tänkt på men det här är det som jag stört mig på, alltså inte mycket. Om man har ett konto hos dem kan man även dela bilder på en speciell sida där det finns bilder att titta på och bedöma av olika användare. Jag prövade men tror inte jag har så stort behov av att lägga mina bilder där då det inte finns någon jag känner där ännu. Jag använder appen mest för skojs skulle men har sett att det finns många som gör mycket seriösa bilder och lägger ut på just denna sida. Många naturbilder och djur och sådant. Hur som helst så gillar jag appen mycket. Många plusplus för den.


Denna bild har jag skapat i PicsArt
 med många av deras effekter på varandra
vilket resulterade i ganska cool bild
enligt mig själv.
Nu hoppas jag att alla läsare mår bra och ser till att njuta ar dag så mycket som det bara går så återkommer jag när jag har nåt annat jag vill skriva om. Mvh Linnea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar