fredag 9 augusti 2013

Dumma saker folk bara gör hela tiden

Jag har lyckas störa mig på massa saker som folk gör när de är ute bland andra och tänkte göra en liten lista på vanligt förekommande dumheter. Kom gärna in med egna förslag.

  • Bilar blinkar inte när de svänger
  • Bilar tappar farten direkt efter omkörning så den framför får en bil precis i nosen (speciellt dåligt när bilen som blir omkörd är av tyngre varianten)
  • Cyklister cyklar på gångbanor och trottoarer när det finns cykelbanor
  • Cyklister plingar inte när de kommer bakom gående (vet att en del inte ha plinga, men då kan man ju i alla fall meddela att man kommer på ett annat sätt)
  • Gående går på fel sida av vägen (gående ska gå MOT trafikens riktning, inte med den)
  • Folk tvärstannar mitt i en trappa, eller annan plats där många passerar samtidigt, helt utan att se sig om
  • Folk stannar direkt efter att de gått av en rulltrappa
  • Folk stannar mitt i en dörröppning
  • Folk som åker full tunnelbana gör inte plats för de som ska gå av tåget, gäller både de som ska gå på och de som står och trängs inne i tåget
  • Kunder ställer kyl- och frysvaror de ångrar sig med vart som helst i butiken så de ligger och blir förstörda
  • Kunder skäller ut kassörskan när det är nåt som inte stämmer ute i butiken enligt dem

Nu har jag gnällt av mig lite, känner ofta inte för att göra det men är aningen bitter idag antar jag. Skulle ha målat en tavla eller nåt, men tappade suget innan jag hann börja, så fick bli det här istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar