måndag 19 augusti 2013

Skolstart och slut på sommarlovet

Så spännande det känns, i morgon börjar skolan med dunder och brak. Ska bli kul att träffa alla klasskamrater efter ett långt sommarlov. Att få lära sig massa nya saker och ha resten av året väldigt bokat. Plus att jag ska försöka fortsätta simma 2 gånger i veckan (vart lite uppehåll i sommar, men ska fortsätta igen nu när det blir mycket stillasittande i övrigt). Det kommer troligen förväntas mer av oss detta andra, och dessutom finalåret, för vår utbildning. Vi kommer att börja med att lära oss MVC, men eftersom vi jobbat med det under vår praktik kommer vi nog ha en del med oss. Sedan kommer vi under året även jobba med lite småkurser, bland annat Episerver, och dessutom lära oss WPF där vi till och med kommer få göra spel av enklare typ. Sen så kommer vi ju ha examensarbete. Sen så ska vi även hitta en andra LIA-plats, och funderar mycket på om jag ska söka på samma som jag var på, för att kanske ha en chans på arbete där i framtiden, eftersom jag trivdes hos dem, eller försöka hitta en annan plats för att vidga vyerna. Det är svårt att veta vad som är bäst, egentligen.  Mycket att tänka på framöver.

Och så har sommaren kommit mot sitt slut, en sommar som innehållit en massa skoj. Midsommar i skärgården, läsning, promenader i solen ensam och med kamrater, båtluff, Gröna Lund, utekvällar med dans i goda vänner lag, Gyllene Tider, födelsedagar, förhandsvisning av bio, bärplockning, Allsång på Skansen, hårklippning till kort frisyr, besök i Finnspång, tid med min kära morfar, sovmorgnar, shopping och en massa snurr ibland gamla minnen i form av dagböcker och foton. Och en massa mer... Helt enkelt ett prima sommarlov, men det är svårt att fatta att det är slut nu, även om det ska bli kul att komma tillbaka. Det jag kommer ha svårast för är nog att behöva gå upp tidigt igen. Och så har de ändrat på schemat så kommer ju verkligen behöva ha koll på vilka veckor det är, udda eller jämna.

Nåt jag har vart jätteduktig med nu är att ha förberett massor av matlådor så att det inte kommer behöva bli så mycket matlagning. Hela frysen full av easy-to-grab-and-run, hemmagjorda, goda(hoppas jag) matlådor att ta med till skolan. Ska funka till dieten också.

Blir spännande att se om folk känner igen en när man kommer tillbaka också, har ju gått ner i vikt mycket, samt som sagt klippt av mig mer än halva håret, sparat ut naglar och skaffat andra kläder(blev väldigt kritiskt ett tag, eftersom de gamla kläderna satt som tält, och därav känns det som jag har en helt ny stil, lite snyggare... ^^).

Ha det gott och fint nu, alla goa läsare =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar