söndag 2 juni 2013

Originalbild efterlyses

Ny etikett för egna bilder som jag gjort genom åren och delar här. Börjar med denna.

Tecknad på Bild-lektion i högstadiet. Det finns även en till variant av samma bild men större och med färg, och även gjord med lite speciell teknik. Har den däremot inte tillgänglig att lägga in här i nuläget, men så fort jag fixat det så uppdaterar jag posten så man kan jämföra. 

Jag avbildade ett redan existerande konstverk, vilket jag inte minns vad det heter eller vem konstnären är. Om någon vet vilken det är så vore kul att få höra, för skulle gärna se den igen.

Bilden är scannad med scannern jag nämnde i tidigare inlägg: 
Efterlangtade Scanner - Välkommen Hem!


Vet någon vilken originalbilden är???


Härnedan  kommer uppdateringen med den andra bilden. Jag har använt en teknik som innebär att man river bitar ur tidningar etc i de färger man behöver, pusslar ihop och klistrar på sin bild. Ser dock att jag nog fuskade lite med ögon och öra. Fast tycker den är fin i alla fall.



Ha en fortsatt trevlig dag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar