onsdag 19 juni 2013

Resfeber och midsommarplaner

Har ordentlig resfeber, ska ut och fira midsommar med några vänner i skärgården på en ö. Eventuellt blir det att sova i tält också. 

Det var i måndags som jag insåg att jag var oplanerad på midsommar och hörde runt bland lite vänner och bekanta och blev inbjuden till ett evenemang som jag blev tvungen att svara på samma dag. I vanliga fall är jag inte så här spontan, men den här veckan verkar jag vara mycket så. Följde med en kompis bara så där på en visning av en lägenhet i måndags också. Hon frågade typ: "Vad gör du om en timma? Vill du hänga med?" Fick bestämma mig snabbt. Gick runt i stan en heldag, dock planerat, igår. Lyckades samla ihop 2500 steg igen, och på nya stegräknaren är detta rekord. Inte om man jämför med gamla, men i alla fall. Fick en del solig färg i ansikte och på armar också under dagen. Det var märkligt väder, både sol och regn. Undvek regnet för det mesta genom att gå bort från molnen åt ett annat håll, helt enkelt. Tog den här bilden på ett ställe där det syntes väldigt bra hur de olika väderlekarna krockade med varandra. Mörka regnmoln på himlen och solig mark under.

Djurgården, 2013-06-18


Idag ska jag försöka packa lite då avresa inför midsommarfirandet blir i morgon. Och resan till båten vi ska ta ut på ön är med buss, känner svag oro för att bussen kommer att strejka i morgon och det då kommer bli svårt att ta sig in. Jag vet inte riktigt vad jag ska packa, det mesta har jag skrivit upp men sen är det kläder, vad kommer behövas? Det ska täcka de mesta, men inte vara så mycket då jag tänkt att jag skulle klara allt i en väska.

Har funderat ut en del av följande grejor att packa:
  • vatten + flaska
  • flytväst
  • regnjacka
  • badkläder + handduk
  • midsommarklänning
  • varmare myskläder för kylig kväll
  • pyjamas + kudde
  • underkläder/strumpor
  • lite vanliga kläder för lördagen
  • extra skor
  • handväska
  • keps + solbrillor
  • necessär med viktiga smågrejor (massa olika för typ hygien, medicin o.s.v.)
  • ritblock/anteckningsblock + penna
  • kamera
  • mp3-spelare
  • ficklampa med nya batterier
  • mobilladdare
  • kortlek
  • bok
  • plastpåse
  • + en del som jag inte har kommit på ännu eller inte har lust att skriva upp
Idag måste jag också boka biljetter till en resa nästa vecka, då jag ska hälsa på en tjejkompis en liten bit bort i landet. Har aldrig vart där så kommer bli roligt det med. Tänkte åka på tisdagen, då jag kommer hem på söndagen och känner att jag behöver en dag hemma i lugn och ro innan jag far iväg igen. Kom precis på att jag nog borde avvakta med bokning av den resan, utifall strejkandet fortsätter lång tid. Man vet aldrig, borde kunna boka resan på måndagen till och med.

Lade över bilder från kameran på datorn, och insåg att jag inte gjort det på ett helt år. Det var kvar bilder från förra midsommar och ännu tidigare. Bilden här under är fån förra årets midsommar. Känner knappt igen mig själv faktiskt, jag var en mycket större donna på den tiden. Men jämför man med åren 2009-2010 så är jag väldigt liten på den här bilden med i.o.f.s.

Midsommar 2012



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar