lördag 15 juni 2013

Mina brudbuketter

Här följer massor av bilder på blommor, närmare bestämt alla brudbuketter jag gjort från och jag gick en florist-utbildning för ett par år sedan (2010-2011). De är fina så vill gärna dela med mig av mina konstverk. De är i ordningen nyaste högst upp. 

Min senaste brudbukett var i början av 2012,
 till en kär vän som skulle gifta sig.
De var mycket nöjda med den.
Första brudbuketten efter jag slutat skolan blev en
varm och lite vild bukett, för ett bröllop med
tema vit-grön och brud med rödlätt hårfärg.
Jag var själv med på tillställningen och var väldigt
stolt över mitt jobb för det var riktigt vackert.
Min sista bukett i skolan, var som ett specialarbete eller
nåt i den stilen, fick planera upp bukett och kostnad
och beställning av blommor och hela faderullan bara
genom att titta på en bild av en brud.
Många tyckte den liknade en tårta, mums!
Den roligaste och petigaste buketten att binda var denna.
Älskade verkligen form och färg. Men kan ju sägas att det
tog sin lilla tid att få till vissa bitar.
Glameliros, egentligen ingen bukett men brukar ibland
användas som det på vissa bröllop. Detta var inte speciellt
kul att göra och inte direkt snyggt heller i min smak.
Man klistrar ihop många rosor till en enda jättelik ros.
Tycker mest man förstör blommorna.
Andra buketten var jag helt lyrisk över,
hade vart sjuk ett tag så fick göra den  utan
att ha haft lektion innan i hur man gjorde
och det blev ett fint resultat ändå.
Droppformad i vit och rosa. 
Min första brudbukett i skolan,
en "rundbunden" i brudhållare med rosa rosor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar