måndag 6 maj 2013

Är sugen på att programmera mera...

Har blivit dundersugen på att sitta och skriva om alla mina gamla skolprojekt till MVC-sidor. Så har jag inte fullt upp i sommar så kommer jag nog att kunna sysselsätta mig ändå. Sen även ett eget nyare projekt, men det kommer nog vara långtgående eftersom grundidén inte är fullt utvecklad än.

Var riktigt kul att vara på jobbet idag, vi gick igenom begreppet Class och hur objektorientering fungerar, i grunden. Blev många frågor, men de flesta verkade tycka det var kul. Så som jag kände när jag var ny också. Det är här det börjar hända saker och man kan se nån slags praktisk användning för alla datatyper och variabler. Och alla möjligheter sen då... jag blir alltid så exalterad när jag tänker på det.

Efter jobbet fick jag dessutom höra att jag gett gott intryck, och fick höra om att han som berättade om det jobba på ett företag som var intresserade av duktiga programmerare och att han tyckte jag verkade duktig och engagerad och hade fallenhet för programmering, så kanske jag skulle kunna titta på dem. Jag blev nästan rörd av att höra det, och jätteglad förstås. Ska bli intressant att se vad det kan vara för företag, kanske kan vara nåt för nästa praktik-period.

Nu ska jag ta och sova och se till att vara i toppform i morgon så att jag kan ha en lika bra dag då.
Natti-natt alla underbara läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar