onsdag 1 maj 2013

Viktnedgång och en trasig mobil...

På mellan drygt en månad tror jag har jag med lite kämpande av att äta bättre och träna mer lyckats gå ner nästan 10 kilo. Känns bra faktiskt, riktigt bra. Många saker i kroppen känns bättre, till exempel en knäskada som jag haft problem med i flera år, plus att konditionen är bättre och sötsuget har gått ner. Haft kontroll på läget, vilket har gett mig höjt självförtroende.

En nackdel var att jag snabbt började få problem med passformen på kläderna, riktigt tråkigt då pengar att köpa nya för inte finns så mycket av så här i studerandet. Men, så för ett par dagar sedan återfanns en påse med undanlagda jeans från en svunnen tid. Till min stora glädje passade de bra. En riktig skatt...

En mindre rolig grej som hände igår var att under resan till praktiken när jag i frid och fröjd satt och lyssnade på radio i mobilen, så bestämde den sig för att dö. Utan förvarning och har sedan dess inte lyckats få den att starta alls igen. Den reagerar inte på laddning, koppling till dator, på- och avknappstryck i olika längd, uttagning och insättning av batteriet, har provat starta den med och utan simkort. Den är alltså helt väck.

Det var jobbigt, men värre än detta är att jag tydligen lyckats göra bort mig med backup av mina bilder med mer på den. Trodde alla bilder låg på mitt minneskort, men tydligen har de sparats nån annan stans, i alla fall alla nya. Så känner mig mycket nere just nu, för enligt butiken jag kan lämna in den för lagning så är det högst troligt att mobilen blir fabriksåterställd under lagning. Alltså kommer allt att försvinna, men antar att det bara är att lära sig den hårda vägen.

Resten av livet går väl som livet i stort sett brukar göra, upp och ner och åt alla möjliga håll. Just nu har jag mycket lite fritid då jag tagit på mig att jobba extra efter praktiken tre dagar i veckan, så dagarna blir långa och jag är mycket trött på kvällarna. Dock är det mycket roligt att ha fått möjligheten att göra detta jobb, då jag träffar många nya människor och lär mig att jag klarar mer än jag trott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar