Visar inlägg med etikett Blommor. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Blommor. Visa alla inlägg

lördag 15 juni 2013

Mina brudbuketter

Här följer massor av bilder på blommor, närmare bestämt alla brudbuketter jag gjort från och jag gick en florist-utbildning för ett par år sedan (2010-2011). De är fina så vill gärna dela med mig av mina konstverk. De är i ordningen nyaste högst upp. 

Min senaste brudbukett var i början av 2012,
 till en kär vän som skulle gifta sig.
De var mycket nöjda med den.
Första brudbuketten efter jag slutat skolan blev en
varm och lite vild bukett, för ett bröllop med
tema vit-grön och brud med rödlätt hårfärg.
Jag var själv med på tillställningen och var väldigt
stolt över mitt jobb för det var riktigt vackert.
Min sista bukett i skolan, var som ett specialarbete eller
nåt i den stilen, fick planera upp bukett och kostnad
och beställning av blommor och hela faderullan bara
genom att titta på en bild av en brud.
Många tyckte den liknade en tårta, mums!
Den roligaste och petigaste buketten att binda var denna.
Älskade verkligen form och färg. Men kan ju sägas att det
tog sin lilla tid att få till vissa bitar.
Glameliros, egentligen ingen bukett men brukar ibland
användas som det på vissa bröllop. Detta var inte speciellt
kul att göra och inte direkt snyggt heller i min smak.
Man klistrar ihop många rosor till en enda jättelik ros.
Tycker mest man förstör blommorna.
Andra buketten var jag helt lyrisk över,
hade vart sjuk ett tag så fick göra den  utan
att ha haft lektion innan i hur man gjorde
och det blev ett fint resultat ändå.
Droppformad i vit och rosa. 
Min första brudbukett i skolan,
en "rundbunden" i brudhållare med rosa rosor.

måndag 29 oktober 2012

Mycket plugg och lite annat...

Så känns som hundra år sedan jag skrev något, lite trist så jag bestämde mig för att ta en paus från pluggande och skriva så det blir lite roligare att besöka bloggen för er som förhoppningsvis tittar in ibland. Jag har nu fått över 1000 läsare och hade ju tänkt fira detta på nåt sätt. Blev ju dock inget firande, eftersom jag inte riktigt haft tid att engagera mig så mycket i bloggen senaste tiden. 

Men hur som helst, vad har jag då gjort? Pluggat så klart, vad annars. Blir inte mycket annat. Sen har jag haft ont i magen i över en vecka vilket har dragit ner energinivån en hel del. Även morgnarna har blivit mörkare och att gå upp när klockan ringer är betydligt mycket jobbigare nu än för tre veckor sedan. Dagarna har blivit kortare och hösten har dragit förbi, nu börjar vintern inta Sverige med frostnätter och hala gator. Igår var första dagen på vintertiden. Just nu regnar och stormar det utanför fönstret och lägenheten förvandlas till en mysig och harmonisk liten grotta som skyddar mot det hårda vädret. Det skulle sitta fint med en kopp te nu.

Jag har blivit klar med alla inlämningsuppgifter till denna kurs och lämnade in den sista i början av förra veckan. Min lärare tyckte bra om den och jag fick beröm, både av honom och av flera andra i klassen som sett den. Det är en patiens med kort och jag tänkte lägga in en bild på den här nedan. Många kallar den "idioten", men jag har valt att bara kalla den patiens eftersom jag själv växte upp med en annan patiens med namn "idioten". Hur som helst, under själva byggandet blev det väldigt mycket testspelande, vilket i sig var ganska roligt, men har även märkt att den är nästan omöjlig att få ut.  En enda gång har jag fått den att gå ut. Visserligen är det bra, eftersom det speglar verkligheten. Men var ett tag som jag hade svårt att sluta "testa" bara för att kanske få ut den. Till slut körde jag en tillfällig ändring i koden för att simulera att den gick ut, för att kunna se hur vinstutskriften skulle se ut. Denna koden tog jag däremot bort sedan.


Här har jag då påbörjat spelet och kommit en bit också, men troligtvis
kommer det inte gå eftersom det  är ganska många kort kvar.
Annars då, vad har jag lärt mig i kursen. Ja massor, en del kunde jag sen innan som datatyper, iterationer, variabler, operatorer, villkor, metoder och en del om klasser. Nya saker har varit Windows Forms (knappar, textboxar och dylikt), abstrakta klasser, begreppet static, arv inom klasser, interface, override och virtuella metoder, olika typer av parametrar ( som ref, out och params),  delegater och events, Linq, XML, läsning och skrivning till textfiler, gdi+, generics, extension methods, enums och en hel del mer. På onsdag morgon har vi tentamen och det ska bli skönt att ha avslutat en kurs till. Känner mig relativt säker på det mesta faktiskt, men i vanlig ordning blir jag alltid nervös inför  tentor och prov.

Ännu har jag inte fått tag i nån LIA plats, men antar att jag nog kommer sätta fart igen efter tentan. Antagligen blir det uppdatering på min CV-sida då också. 
Mer då? Mja vet inte det, köpte en "blomma" hem, en torr Corylus. Den skapar en trollsk, magisk känsla där den står. Jag är mycket förtjust i den, även om en del kanske skulle tycka det var en dålig affär eller onödigt inköp, med tanke på att den inte är levande. Men vad alla än tycker så gillar jag den själv och det är ju huvudsaken.

Fick även höra att jag i sommar kommer kunna följa med några vänner ut och segla. Gissa om jag är lycklig! Nu ska jag plugga vidare. Ha det gött alla!

*Uppdatering*
Jag spelade klart patiensen, och självklart gick den ut bara för att jag skrev att den inte skulle göra det. 
*Uppdatering slut*