Visar inlägg med etikett Skönhet. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Skönhet. Visa alla inlägg

torsdag 2 augusti 2012

Blonderingsresultat och PicsArt = *gillar*

Hej hej igen, länge sedan uppdatering. Jag har väl haft lite svårigheter med ambitionen, inte riktigt känt för att skriva något som jag hade tänkt mig. Antagligen så hade jag gett mig själv omedvetna order att skriva om specifika ämnen, och därav tappat lusten för det. I vanlig ordning. Skrivandet fungerar bäst för mig när det är helt oplanerat. När det bara kommer rader som jag inte räknat med, då blir det nåt. Försöker jag följa en mall blir det ofta så att det blir opersonligt och kalt. Utan djup och mening. Visst kan man lura sig själv ibland, genom att börja skriva en sådan enligt mig trist text och sedan låta något annat komma in och via det släppa det förprogrammerade kravet, känna hur fritt det genast blev och då kan det hända att det där bestämda och planerade i texten också får en uppsving när man liksom är i fas.


Jag tänkte hur som helst berätta om hur det gick med blonderingen jag gjorde för ett par veckor sedan. Jag kan ju redan nu säga att jag inte riktigt vant mig med resultatet. Jag går och tittar mig i spegeln oftare än förut, och borstar håret hela tiden. Vet egentligen inte om jag tycker det blev så mycket finare än i början, det naturliga hade sin charm, faktiskt. Men nu har det ju gått ett tag och med hjälp av lite silverschampo fick jag bort en del av de gula pigment som blev kvar efter färgningen. Därmed blev jag lite nöjdare. Faktumet att jag  även nu har fått lite mer solfärg i ansiktet gör ju att hela jag ser lite friskare ut också. Vilket gör en del för helhetsintrycket av resultatet. Jag är ganska blek i huden, så passar egentligen ganska bra i ljust hår. Det faller på sin plats på nåt sätt. För tillfället tycker jag att jag är rätt snygg faktiskt. 


Resultatet av blonderingen!
Ramen rund bilden ovan fixade jag lite snabbt i mobilappen (Android) PicsArt som jag skulle vilja rekommendera. Den är enkel, fin och gör snygga effekter på bilderna. Man kan lägga flera olika effekter samtidigt och få väldigt häftiga bilder av foton. Personligen har det blivit som nån slags sjuk hobby och sitta och fixa med bilder på mig själv tills de är extremt olika originalbilden. Blir som konst, och det blir som en egotripp att veta att det är en själv som är grunden för den fina bilden. Det som inte är så bra med appen är dock en envis reklam som kommer upp när man vill stänga programmet (dock bara i gratisversionen) samt att det är lite tråkiga "färdiga ramar" i arkivet. Kanske finns något jag inte tänkt på men det här är det som jag stört mig på, alltså inte mycket. Om man har ett konto hos dem kan man även dela bilder på en speciell sida där det finns bilder att titta på och bedöma av olika användare. Jag prövade men tror inte jag har så stort behov av att lägga mina bilder där då det inte finns någon jag känner där ännu. Jag använder appen mest för skojs skulle men har sett att det finns många som gör mycket seriösa bilder och lägger ut på just denna sida. Många naturbilder och djur och sådant. Hur som helst så gillar jag appen mycket. Många plusplus för den.


Denna bild har jag skapat i PicsArt
 med många av deras effekter på varandra
vilket resulterade i ganska cool bild
enligt mig själv.
Nu hoppas jag att alla läsare mår bra och ser till att njuta ar dag så mycket som det bara går så återkommer jag när jag har nåt annat jag vill skriva om. Mvh Linnea

torsdag 19 juli 2012

Jösses - Blondering?

Att färga håret eller inte, det är frågan just nu. 


- Ilandsproblem!!! 


Jag köpte bolndering för hemmabruk för flera månader sedan men har liksom inte kommit mig för, hunnit eller ens haft tanke på att använda den förrän nu. Köpte dem för att det var bra pris, och precis det märke som jag brukat använda och vart nöjd med... 


Sen hamnade de i en hylla hemma tills jag hittat nån som kunde hjälpa mig med färgningen. Och där blev de stående, och stående. Och så helst plötsligt en dag så kände jag att nu är det kanske dags, jag skulle åka till landet och det skulle vara en del människor nere, någon borde ha tid att hjälpa mig. Så klart, verkar det som att det kan bli fixat i kväll. Men självfallet blir jag nu nervös och får osäkerhetstankar över det hela. 


Har jag inte redan fin färg? Är det inte nyttigare för håret att inte få behandlingar av detta slag. Kommer jag ångra mig? Det kanske tar jättelång tid att få bort det, eller inte kanske, det brukar ju få växa ur. Senast jag använde blondering i håret var det bara slingor, nu skulle det i så fall vara helblondering. Jag vet att jag har vart jättesnygg i ljusblond förr men nu blir jag osäker på om jag kanske inte blir lika fin som förut nu. Åh andra sidan så är det somrigt och fint med ljust hår på mig. Och sen kanske det ger ett litet upp sving in självkänslan med lite förnyelse. 


Antagligen gör jag det, och då kanske jag lägger ut en bild senare när jag har en bra. Men nu innan måste jag få ha en liten stunds "Göra-något-nytt-ÅNGEST". Det är märkligt hur man kan bli så löjlig när man förut inte alls var rädd för att testa och våga pröva saker. Nu blir jag nervös inför det mesta.


Färgen som är tanken jag skallanvända


En störande sak jag har kommit på mig själv säga senaste dagarna är ordet jösses! Har sagt det hela tiden nästan sista tiden, vilket är mycket irriterande. Blir så tjatigt i längden. Och jag tänker inte ens på det. Så kanske ska skriva ner det några gånger och hoppas att det släpper. Jösses jösses JöSsEs JÖSSES....osv...jösSES... Är det normalt att man kan fastna på ett ord och missbruka det under en längre period, ungefär som tonåringars typ och bah och alla andra grejer de säger ofta?


Idag kanske jag ska träffa min systers "nya" hund för första gången. Har ännu bara sett bilder på facebook.