Jag bestämde mig för att jag skulle försöka vara där vid öppning, med andra ord klockan 10. Det lyckades jag inte med, för av någon anledning så lyckades jag försova mig idag igen, vaknade halv 11 trots att jag ställt klockan. Tror jag var helt slut eftersom jag inte sovit så bra på grund av det hemska ovädret som var i natt. Hur som helst så fick det bli en tur till stan vid lunch-tid istället. Anledningen till att jag ville vara ute i god tid var att jag ville göra i ordning min nya dator inför nya skolan i höst. Som den är nu är den väldigt ny och färsk och har inte riktigt hunnit bekanta mig med Windows 7.
Det hela gick ganska smärtfritt, ganska... Lådan den låg i var ganska så tung, och trots det fina handtaget som var monterat på den så kändes det ordentligt i händerna när jag bestämde mig för att promenera hem med den då jag precis missat bussen och nästa skulle komma en halvtimme senare. Handtaget skar in i fingrarna och tvingade mig att stanna flera gånger och byta hand. Mot slutet gick jag med jackärmarna i nävarna mellan handflatorna och handtaget. Det var lite smärt-lindrande i alla fall. Jag vill med detta inte verka gnällig, inte alls. Jag är jätteglad för min nya leksak och välkomnar den hem till mig med ett stort leende och löften om att scanna in många fina bilder.
Bilderna är just nu foton jag lånat av min mor och min morfar, tänkte göra en fotobok med släktbilder och släktforskning och en med bilder från min barndom. Det passar strålande att scannern kom nu när jag fått ett erbjudande om en gratis fotobok via elbolaget.
Så fixandet med nya datorn blev lite försenat, men jag hann med lite när jag kom hem. Och till min glädje följde det med ett Photoshop Elements 8 med Scannern. Kändes som ett trevligt tillskott och ännu roligare var att jag redan hade en bok om just den verisionen av Photshop Elements. Kunde inte bli bättre. Tror nog att scannern och nya datorn kan bli goda vänner så småningom.
Och som avslutning vill jag säga följande:
- Välkommen hem lilla scanner, Canon CanoScan 9000F.
- Tack till butiken som hjälpte mig igenom hela detta köp, JapanPhoto på Flemmingsgatan i Stockholm.
- Om intresse finns så kan jag försöka skriva en liten produktbedömning sedan när jag använt de flesta av funktionerna och vet hur nöjd jag blir.