Tänkte börja dela några gamla texter jag skrivit under cirklar och kurser, och kanske få inspiration till nåt nytt. De kommer att ligga under kategorin "Egna texter" och de hänger ofta inte ihop. Kanske hamnar dikter och nya texter också i denna.
Men hur som helst, skulle kunna vara kul, om det finns nån som gillar att skriva, få svar på inläggen, kommentarer om nåt som är bra eller mindre bra, vad som kan utvecklas osv. Eller om nån vill fortsätta skriva på texterna i eget övningssyfte är det helt ok att lägga in fortsättningen som svar också. Kanske kan bli roliga resultat.
Första kommer in som nästa inlägg: "Vårkänslor"
fredag 10 maj 2013
torsdag 9 maj 2013
Skor på lagning, inte som jag tänkt mig!
Blev halvknasigt idag. Lämnade in mina jeans och några skor på lagning, upptäckte på vägen att även de skor jag hade på mig på vägen föll sönder. Hade hittat dem i kassen bland skor som behöver lagas. Men de hade sett hela ut där hemma. Det var när jag skulle gå i dem som problemet kom. Och då var jag halvvägs framme. Borde verkligen lita på "mitt gamla jag", på den tiden visste jag vad jag höll på med. Bestämde mig för att fråga om de kunde göra nåt åt de skorna med, jag var lite osäker, men de sa att det gick bra. Då gick jag hoppfull och köpte ett par nödskor som kändes bra på fötterna för att kunna gå hem i nåt sen. Återvänder och lämnar in de trasiga skorna. De säger då att de inte kan laga dem =/ Va??? Varför köpte jag då nödskor undrar jag för mig själv, även så pass högt att de faktiskt ska höra att jag känner mig lurad. Onödigt. Ber dem dock besviken att slänga de trasiga skorna så slipper jag släpa på dem. Och fortsätter gå i de nya på vägen hem. Efter halva vägen så har jag ont i varenda del av fötterna, och misstänker att de skor som kändes bra i början nog var dåliga, och dessvärre onödiga, och nu använda så det skulle inte gå att lämna tillbaka dem heller.
Känns snopet, ångrar delvis att jag slängde de sköna skorna. Men tror det är nån slags förlust-känsla. De var ju trasiga, och så pass att jag skämdes att gå i dem. Hade nog inte använt dem.
Konstaterat idag som så många gånger förr att: JAG VILL HA NYA, NORMALA FÖTTER, NÅGRA SOM KAN GÅ I VANLIGA SKOR UTAN ATT FÅ ONT!
måndag 6 maj 2013
Är sugen på att programmera mera...
Har blivit dundersugen på att sitta och skriva om alla mina gamla skolprojekt till MVC-sidor. Så har jag inte fullt upp i sommar så kommer jag nog att kunna sysselsätta mig ändå. Sen även ett eget nyare projekt, men det kommer nog vara långtgående eftersom grundidén inte är fullt utvecklad än.
Var riktigt kul att vara på jobbet idag, vi gick igenom begreppet Class och hur objektorientering fungerar, i grunden. Blev många frågor, men de flesta verkade tycka det var kul. Så som jag kände när jag var ny också. Det är här det börjar hända saker och man kan se nån slags praktisk användning för alla datatyper och variabler. Och alla möjligheter sen då... jag blir alltid så exalterad när jag tänker på det.
Efter jobbet fick jag dessutom höra att jag gett gott intryck, och fick höra om att han som berättade om det jobba på ett företag som var intresserade av duktiga programmerare och att han tyckte jag verkade duktig och engagerad och hade fallenhet för programmering, så kanske jag skulle kunna titta på dem. Jag blev nästan rörd av att höra det, och jätteglad förstås. Ska bli intressant att se vad det kan vara för företag, kanske kan vara nåt för nästa praktik-period.
Nu ska jag ta och sova och se till att vara i toppform i morgon så att jag kan ha en lika bra dag då.
Natti-natt alla underbara läsare!
Var riktigt kul att vara på jobbet idag, vi gick igenom begreppet Class och hur objektorientering fungerar, i grunden. Blev många frågor, men de flesta verkade tycka det var kul. Så som jag kände när jag var ny också. Det är här det börjar hända saker och man kan se nån slags praktisk användning för alla datatyper och variabler. Och alla möjligheter sen då... jag blir alltid så exalterad när jag tänker på det.
Efter jobbet fick jag dessutom höra att jag gett gott intryck, och fick höra om att han som berättade om det jobba på ett företag som var intresserade av duktiga programmerare och att han tyckte jag verkade duktig och engagerad och hade fallenhet för programmering, så kanske jag skulle kunna titta på dem. Jag blev nästan rörd av att höra det, och jätteglad förstås. Ska bli intressant att se vad det kan vara för företag, kanske kan vara nåt för nästa praktik-period.
Nu ska jag ta och sova och se till att vara i toppform i morgon så att jag kan ha en lika bra dag då.
Natti-natt alla underbara läsare!
onsdag 1 maj 2013
Viktnedgång och en trasig mobil...
På mellan drygt en månad tror jag har jag med lite kämpande av att äta bättre och träna mer lyckats gå ner nästan 10 kilo. Känns bra faktiskt, riktigt bra. Många saker i kroppen känns bättre, till exempel en knäskada som jag haft problem med i flera år, plus att konditionen är bättre och sötsuget har gått ner. Haft kontroll på läget, vilket har gett mig höjt självförtroende.
En nackdel var att jag snabbt började få problem med passformen på kläderna, riktigt tråkigt då pengar att köpa nya för inte finns så mycket av så här i studerandet. Men, så för ett par dagar sedan återfanns en påse med undanlagda jeans från en svunnen tid. Till min stora glädje passade de bra. En riktig skatt...
En mindre rolig grej som hände igår var att under resan till praktiken när jag i frid och fröjd satt och lyssnade på radio i mobilen, så bestämde den sig för att dö. Utan förvarning och har sedan dess inte lyckats få den att starta alls igen. Den reagerar inte på laddning, koppling till dator, på- och avknappstryck i olika längd, uttagning och insättning av batteriet, har provat starta den med och utan simkort. Den är alltså helt väck.
Det var jobbigt, men värre än detta är att jag tydligen lyckats göra bort mig med backup av mina bilder med mer på den. Trodde alla bilder låg på mitt minneskort, men tydligen har de sparats nån annan stans, i alla fall alla nya. Så känner mig mycket nere just nu, för enligt butiken jag kan lämna in den för lagning så är det högst troligt att mobilen blir fabriksåterställd under lagning. Alltså kommer allt att försvinna, men antar att det bara är att lära sig den hårda vägen.
Resten av livet går väl som livet i stort sett brukar göra, upp och ner och åt alla möjliga håll. Just nu har jag mycket lite fritid då jag tagit på mig att jobba extra efter praktiken tre dagar i veckan, så dagarna blir långa och jag är mycket trött på kvällarna. Dock är det mycket roligt att ha fått möjligheten att göra detta jobb, då jag träffar många nya människor och lär mig att jag klarar mer än jag trott.
torsdag 25 april 2013
Färgtema på tåget... (Jag ser rött)
Färger kan verkligen påverka sinnet.
Märkte det på tåget nu i morse, satt avslappnad utan bekymmer alls bredvid en tjej med röd jacka. Sen blev det omstrukturering på de ståendes positioner, så precis bredvid mig ställde sig en dam med lika röd kappa. Helt plötsligt blev jag som omringad av rött. Och direkt satt man på helspänn och var ordentligt vaken. Helt undermedvetet till en början. Men sen när jag började fundera på det så kom jag fram till att det måste handla om denna koncentration av röd färg omkring mig.
Nån som har vart med om liknande grejor?
Märkte det på tåget nu i morse, satt avslappnad utan bekymmer alls bredvid en tjej med röd jacka. Sen blev det omstrukturering på de ståendes positioner, så precis bredvid mig ställde sig en dam med lika röd kappa. Helt plötsligt blev jag som omringad av rött. Och direkt satt man på helspänn och var ordentligt vaken. Helt undermedvetet till en början. Men sen när jag började fundera på det så kom jag fram till att det måste handla om denna koncentration av röd färg omkring mig.
Nån som har vart med om liknande grejor?
lördag 26 januari 2013
Google+ med Blogger???
Jag har verkligen inte skrivit på länge nu, och nu är jag seriös. Det har vart i princip nerlagt. Jag har helt enkelt haft för mycket att göra i skolan, så har inte känt för att lägga ner så mycket av min dyrbara tid på att hitta på intressanta eller ointressanta saker att skriva om. Skriver kod så fingrarna glöder känns det som. Snart är det dags för tenta igen och som vanligt känns det svårt att veta på vad man behöver plugga. Det är svårt att veta vad man behöver lära sig mer om. Men troligtvis har man lärt sig det mesta vi ska ha lärt oss utan att reflektera över det. Jag är ju sådan att jag lär mig mest genom praktiskt arbete, mindre av rent plugg. Även om det inte skadar att läsa på.
Nu har bloggen börjat säga till mig att det är bra att uppgradera till sitt Google+ konto och funderar på att göra det, det är ju ingen anonym blogg direkt. Har ju ändå mitt namn och sådant. Är det nån som har Blogger och har kopplat det till Google+? Skulle vara intressant att veta om vad ni rekommenderar.
Nä nu ska jag plugga vidare, lite senare idag ska man på inflyttningsfest hos en kär vän.
En sak jag tycker är märkligt är att ordet "blogg" blir rödmarkerat som att det inte finns om man har på stavningskontrollen. Jag skriver just en blogg, och det är det enda ordet den klagar på.
Ha det gott alla...
Nu har bloggen börjat säga till mig att det är bra att uppgradera till sitt Google+ konto och funderar på att göra det, det är ju ingen anonym blogg direkt. Har ju ändå mitt namn och sådant. Är det nån som har Blogger och har kopplat det till Google+? Skulle vara intressant att veta om vad ni rekommenderar.
Nä nu ska jag plugga vidare, lite senare idag ska man på inflyttningsfest hos en kär vän.
En sak jag tycker är märkligt är att ordet "blogg" blir rödmarkerat som att det inte finns om man har på stavningskontrollen. Jag skriver just en blogg, och det är det enda ordet den klagar på.
Ha det gott alla...
tisdag 30 oktober 2012
Min favoritmusik
Ok alla gillar listor, känns det som i alla fall. Lätt att läsa, enkelt att skriva. Vill man se om nån annan gillar nåt man själv gillar är det ju ultimat att läsa om det i en lista. Så nu presenterar jag min första lista, den innehåller artister och grupper som gör musik som jag älskar. Det blev en lång lista, men så är det om man gillar mycket. Har säkert glömt något vilket kan innebära uppdatering av denna post löpande. Kan även ha stavat fel på något namn, och om detta är upptäckt av någon, skriv gärna en kommentar så ska jag ändra. Listan är inte ordnad i nån form av mest omtyckt eller något sådant. Jag skrev helt enkelt bara upp dem i den ordning jag kom på dem. Har satt en liten stjärna bakom dem jag faktiskt sett live (på ett eller annat sätt) också.
Favoritmusik:
Favoritmusik:
- Peter LeMarc*
- Lars Winnerbäck*
- Lene Marlin
- Katie Melua
- Tommy Ekman
- Matchbox 20
- Bryan Addams*
- Roxette*
- Gyllene Tider*
- Marie Fredriksson*
- Eva Dahlgren
- Mötley Crüe
- Kent
- Lisa Ekdahl*
- Vaya Con Dios
- No Doubt
- Pink*
- Rihanna
- Meat Loaf
- Lasgo
- Fjeld
- Ace of Base
- Blackmores Night
- Bette Midler
- Bonnie Tyler
- Melissa Horn*
- t.A.T.u
- Tina Turner
- Garbage
- Dire Straits
- Bruno Mars
- Freestyle*
- Westlife*
- Boyzone
- KatKrazy (Remixes)
- Texas
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)