onsdag 4 juli 2012

Första gången...

Hej världen!

Detta blir alltså mitt första försök att göra en egen blogg.


Får se hur det går egentligen. Funderade först på om jag skulle ha flera olika för olika teman, men bestämde mig för att jag nog till en början kommer hålla mig till en som innehåller alla typer av teman jag vill skriva om.


Tanken med att börja skriva en blogg är delvis att hålla igång mitt skrivande, jag har författardrömmar någonstans begravda. Men sista tiden har jag känt att jag förlorat en del av min skrivglädje, och när jag försökt skriva så har det inte blivit någonting. Vilket känns ganska bittert, för jag vet att jag har haft potential och är duktig. Men just nu ligger fantasin och självförtroendet ganska långt ner.


Hur som helst så känns det kul och spännande att pröva detta, jag hoppas att jag kanske kan få några läsare och att jag lyckas skriva några intressanta ord på vägen.


Jag har massa olika saker jag funderar på att skriva inlägg om. Undrar just nu på hur man skapar olika kategorier. Om någon läser detta och vet hur jag menar och bör göra berätta gärna. Om det går förstås, har inte hunnit sätta mig in i allt ännu. 


  Följande saker hade jag i tankarna att skriva om:

  • Mig själv - typ dagbok - 
  • Texter jag skriver och önskar få feedback på
  • Recept på mat och bak
  • Programmering
  • Bloggandet
  • Mina upplevelser som statist
  • Fina fotografier jag tagit eller bilder jag målat
  • Mina sims spel
  • Tips på bra program, hemsidor och annan media
  • Övrigt kul, viktigt eller nyttigt


Går in i detta med öppna sinnen och vet inte vart det kan ta mig. Och ha tålamod, jag har som sagt ingen rutin på att uppdatera ännu...

Angående namnet på bloggen, jag har precis pluggat lite C++-programmering och blev lite nördig ett ögonblick när jag döpte den. Funderade på om jag skulle döpa den till Linnea++ eller Linnea+=Blogg, men tyckte första alternativet blev snyggare och enklare.

Många Kramar från Linnea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar