tisdag 10 juli 2012

Shopping och bort-sprungna jeans...

Jag var och shoppade lite igår, det var jättetrevligt att strosa runt och pröva kläder och känna sig snygg. Egentligen hade jag tänkt leta efter en jeans-jacka och ett par svarta jeans. Men de jag frågade sa att jag var lite tidigt ute och skulle återkomma till hösten. Förstås... Men det gjorde ju ingenting egentligen, jag hittade massa andra fina kläder. Klänningar och toppar som dessutom var på rea och som jag såg himla bra ut i. Sommarboost, tror jag hade solsting eller nåt för jag brukar inte handla kläder bara sådär. Men men, jag känner mig nöjd idag, inget dåligt samvete.


Här är ett exempel ur min shopping... =)
Det här med de svarta jeansen är en historia. Håller på att bli galen över detta mysterium. Ett par relativt nya svarta jeans, mina enda dessutom, är spårlöst väck. Jag har vänt upp och ner på hela lägenheten utan att hitta dem. Jag tvättar inte i tvättstuga så kan inte glömt dem på ett sånt ställe. Och det är ju ett sånt typ av plagg att man inte direkt tappar dem utan att märka. De kan heller inte ha blivit damsugna, som strumpor ibland kan bli om man är lite slarvig. De är ju relativt stora också, så de kan ju inte ligga i ett hörn utan att synas direkt. Och så ofta åker jag inte omkring med hela ombyten när jag åker och hälsar på folk. Min enda möjlighet är om jag glömt dem hos morfar eller pappa när jag vart där, men tycker det verkar konstigt om jag skulle gjort det, jag försöker dock hålla hoppet uppe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar