söndag 8 juli 2012

Gröna Lund...

...igår kväll!


Kul, jag vågade(!) åka...inte bara titta på. Även om jag valde bort vissa attraktioner. Förstår inte att man betalar för saker man bara mår dåligt av, jag vill inte göra det i alla fall. Men jag åkte en berg-och-dalbana. Den var SÅ rolig att jag åkte två gånger. Twister heter den, hoppas verkligen inte de tar bort den.


Åklista:

  • Bläckfisken * 2
  • Twister * 2
  • Blå Tåget * 1
  • Vilda Musen * 1
  • Radiobilarna * 1

Avstod från:

  • Jetline
  • Fritt Fall
  • Häxan/Kvasten (eller vad den hette)

Mycket köande var det också överallt. Sen spelade man lite tärning, besökte några barer och roade sig kungligt.  Lite ska man ju fira att man kom in i skolan. Hade egentligen tänkt åka några till grejer men tiden tog slut och de stängde.


Det konstiga med lotter och spel är när man tänker efter på vinsterna, brukar de ha saker som man verkligen vill ha som vinster? Skulle man köpt en sån vinst för lottpriset om det inte var ett spel? Antagligen inte, men själva grejen att det är spel om den gör att man kan betala ännu mer för en liten vinst bara för att själva gamblingen drar så. Det är egentligen ganska märkligt. Jag hade förstått beteendet mer om det fanns nåt vettigt bland vinsterna, nåt man siktat in sig på.


Några foton blev det också, både på mobilen och såna man köper från olika attraktioner, sen gick jag därifrån med en hatt i silver (igen!) choklad och en jättelik blyertspenna. Och huvudvärk...


Hur som helst så måste jag lägga in ett stort TACK till alla som var med och gjorde denna kväll så rolig och trevlig. Ni vet vilka ni är. Mina vänner, JAG ÄLSKAR ER verkligen, tack för att ni finns.


Idag ska jag roa mig med att damsuga, tvätta och diska.

1 kommentar:

  1. Tack själv<3
    Du skulle ha varit på Grönan idag....
    Typ ingen kö alls:-P

    SvaraRadera