torsdag 19 juli 2012

Jösses - Blondering?

Att färga håret eller inte, det är frågan just nu. 


- Ilandsproblem!!! 


Jag köpte bolndering för hemmabruk för flera månader sedan men har liksom inte kommit mig för, hunnit eller ens haft tanke på att använda den förrän nu. Köpte dem för att det var bra pris, och precis det märke som jag brukat använda och vart nöjd med... 


Sen hamnade de i en hylla hemma tills jag hittat nån som kunde hjälpa mig med färgningen. Och där blev de stående, och stående. Och så helst plötsligt en dag så kände jag att nu är det kanske dags, jag skulle åka till landet och det skulle vara en del människor nere, någon borde ha tid att hjälpa mig. Så klart, verkar det som att det kan bli fixat i kväll. Men självfallet blir jag nu nervös och får osäkerhetstankar över det hela. 


Har jag inte redan fin färg? Är det inte nyttigare för håret att inte få behandlingar av detta slag. Kommer jag ångra mig? Det kanske tar jättelång tid att få bort det, eller inte kanske, det brukar ju få växa ur. Senast jag använde blondering i håret var det bara slingor, nu skulle det i så fall vara helblondering. Jag vet att jag har vart jättesnygg i ljusblond förr men nu blir jag osäker på om jag kanske inte blir lika fin som förut nu. Åh andra sidan så är det somrigt och fint med ljust hår på mig. Och sen kanske det ger ett litet upp sving in självkänslan med lite förnyelse. 


Antagligen gör jag det, och då kanske jag lägger ut en bild senare när jag har en bra. Men nu innan måste jag få ha en liten stunds "Göra-något-nytt-ÅNGEST". Det är märkligt hur man kan bli så löjlig när man förut inte alls var rädd för att testa och våga pröva saker. Nu blir jag nervös inför det mesta.


Färgen som är tanken jag skallanvända


En störande sak jag har kommit på mig själv säga senaste dagarna är ordet jösses! Har sagt det hela tiden nästan sista tiden, vilket är mycket irriterande. Blir så tjatigt i längden. Och jag tänker inte ens på det. Så kanske ska skriva ner det några gånger och hoppas att det släpper. Jösses jösses JöSsEs JÖSSES....osv...jösSES... Är det normalt att man kan fastna på ett ord och missbruka det under en längre period, ungefär som tonåringars typ och bah och alla andra grejer de säger ofta?


Idag kanske jag ska träffa min systers "nya" hund för första gången. Har ännu bara sett bilder på facebook.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar